Laatste stukje op weg terug naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amy Diest - Schuddeboom - WaarBenJij.nu Laatste stukje op weg terug naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amy Diest - Schuddeboom - WaarBenJij.nu

Laatste stukje op weg terug naar Auckland

Door: Amy Schuddeboom

Blijf op de hoogte en volg Amy

23 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

En ja hoor we waren al om kwart voor 7 wakker, hadden geen zin meer om ons om te draaien dus zijn opgestaan. Lekker ontbijt gemaakt en gekeken of de kampeerbeheerder er nu was, maar nee nog steeds niemand. Dan heeft hij pech en gaan we maar weg zonder te betalen, er stond nog steeds het bordje dat hij om 6 hour terug zou zijn. Maayke gebeld en dat was reuze gezellig om elkaar even te horen; we keken er erg van op dat er een vulkaanuitbarsting was geweest op het Noorder Eiland. Wij hebben er niets van meegekregen en ook in de plaatselijke kranten heb ik er niets over gezien. Uiteraard gaan we nog even goed informeren of we dan wel naar het Tongariro National Park kunnen, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Van Mangawhai Heads naar de highway 1 gereden een kleine 16 km en vandaar richting Auckland gegaan.
Bij Wellsford geld kunnen pinnen en daar de highway 16 via Araparera, Kaukapakapa, waar we koffie hebben gedronken, naar Helensville gereden. Je rijdt dan een groot stuk langs de Kaipara Harbour, een grote inham/baai midden in de bergen/heuvels. Genoten van de mooie uitzichten en de prachtige omgeving, die vooral heuvelachtig is. Je ziet hier vooral veel boerderijen zowel veeteelt als groente gewassen en het laatste gedeelte voor Auckland bestaat vooral uit wijngebieden.
We hebben een motorcamp in Auckland uitgezocht vanwege de wifi en het feit dat we morgen verder willen en er dan een flink stuk gebied moeten passeren waar geen campsites gesitueerd zijn.
Dat is even goed kijken op de highway in Auckland waar we eraf moeten en welke straten we dan moeten hebben, op het kaartje in de gids wordt het goed aangegeven en uiteindelijk valt het alleszins mee om er te komen. Daar aangekomen blijkt de eigenaar een telg van een Nederlandse familie te zijn en hij kan Nederlands we verstaan maar niet spreken. Hij vertelt ons dat zijn vader uit Roelofsarendsveen komt, hij kan het nauwelijks uitspreken maar hij is er erg trots op. De Nederlandse vlag wappert samen met de Nieuwzeelandse dan ook vrolijk op het terrein.
Inmiddels hebben wij ongeveer een kleine 1000 km gereden. Dat is dus van Auckland naar Cape Reinga en terug.
Het is inmiddels schitterend weer geworden, zo’n 24 gr blauwe lucht en dus korte broeken weer! Eerst de was in de wasmachine, want na een week onder een dekbedhoes en 1 handdoek om te gebruiken zijn die echt wel aan een wasbeurt toe. Gelukkig hebben ze hier een wasmachine en is het zo gebeurd. Alles opgehangen aan een droogmolen en nu maar wachten tot het droog is. Er moet een leuk uitzicht zijn op de Mount Albert niet al te ver van de campsite. Dus we besluiten om daar heen te lopen. Het is even zoeken en hier en daar vragen, niemand weet het precies, maar het lukt ons uiteindelijk toch de berg te vinden en inderdaad kan je er rond omheen lopen en heb je een mooi uitzicht op de stad Auckland en omgeving. We hebben de autoroute gelopen heen en besluiten dat we wel wat kunnen afsteken om terug te komen. Zijn rond half zes weer op de campsite terug en ik ga dan nog even proberen om de verslagen bij te werken.

• 23 November 2012 - 12:51

Christine:

hallo Amy en Ton,

De bovenste helft zit erop, wat je beschrijft is prachtig, ook de fotot's zijn om van te genieten.
    Jammer van de regen af en toe. Maar hopelijk schijnt vanf nu alleen maar de zon.
    Raar hè dat jullie niets hebben gemerkt van die uitbarsting van de vulkaan. Het stond ook vermeld in de Volkskrant. Ik zal het voor je bewaren. Wij wensen jullie nog heel veel plezier de komende weken,
    ondertussen dealen wij met de kadootjes stress. Komen ze op tijd binnen? We kijken uit naar de volgende verslagen.

Liefs Cor en Christine.

• 23 November 2012 - 22:14

Esmé Struisvlugt:

Geniet maar lekker van het warme weer. Hier is het 8 gr. en zeikt het van de regen...

• 25 November 2012 - 12:25

Maria:

Hoi Amy en vader,

Je verslagen achter elkaar gelezen, heel veel natuurschoon en wat een moeilijke plaatsnamen en bomen benoemde je. Knap hoor het duizelde me wel. Al weer 1000 kilometer gereden in ruim een week, maar dan ook nog over grindpaden en zo hard zal je wel niet mogen rijden. Hier stormt het behoorlijk dus je beschrijving over het weer bij jullie is toch wel aanlokkelijk.
    Gisteren erwtensoep gemaakt voor de Lions club die zich bij KinderVakantie Land kwamen verkleden als Sint en Piet, totaal 3 sinten en 6 pieten plus fotograaf en chauffeurs en een aantal mensen die kwamen sminken.
    Ik heb nog een bakje soep over die zal ik aan Herman geven. Hij was donderdag nog bij Cor om iets te vragen over iets technisch.

Nou geniet lekker met elkaar van al het moois,

Dikke kus,