Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Amy Diest - Schuddeboom - WaarBenJij.nu Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Amy Diest - Schuddeboom - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs

Door: Amy Schuddeboom

Blijf op de hoogte en volg Amy

11 December 2012 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Zaterdag 8 december 2012.
Gisteravond toen we naar bed gingen was er een schitterende sterrenhemel, zodat we goede hoop hadden voor het weer van vandaag. Toch heeft het vannacht behoorlijk geregend en hadden we de hoop op schitterend weer eigenlijk een beetje opgegeven. Toch was het vanmorgen droog maar wel bewolkt weer. Prima weer om dingen te ondernemen en we gaan toch van plek veranderen.
We gaan vandaag naar Hanmer Springs, dit stadje ligt in een beschutte, beboste vallei in de bergen. Er zijn hier ook warme openlucht baden, maar daar zijn we vorige keer al in geweest, en we willen nu heel graag wandelen in de bergen. Deze bronnen zijn bij toeval in 1859 ontdekt door een Europese kolonist. Er is een schitterend bos, het Hanmer Forest Park, waar in het verleden veel uitheemse bomen zijn aangeplant. Er zijn veel wandelingen, van hele korte van een half uur tot meerdaagse tochten via berghutten, door het bos en de bergen uitgezet.
Inmiddels is het schitterend weer geworden, blauwe lucht af en toe een wolkje en zo’n 28 gr.
We hebben een leuke camping even buiten het dorp gevonden en kunnen van daaruit makkelijk de tracks lopen die we zouden willen. We blijven hier dan ook in ieder geval 2 nachten. Bij de informatie een wandelkaartje aangeschaft en vanmiddag hebben we de Conical Hill Walk gedaan. Een wandeling die start in het bos, dan via de wetlands de heuvel op klimt tot 550 meter en waar je dan een prachtig uitzicht hebt over de streek en Hanmer Springs. Onderweg kom je verschillende soorten vegetatie tegen en zie je ook gebieden waar de bomen gekapt zijn en gebieden waar de bomen opnieuw aangeplant zijn. En verder is het heel erg geel van de bloeiende brem, overal waar je maar kijken wil. En wederom verbaas je je over de hoeveelheid oude bomen.
Als we weer op de terugweg zijn komen we langs een gedeelte waar allemaal red ceders zijn aangeplant in 1800 en die nu kolossale bomen zijn geworden. Terug op de camping zitten we nog heerlijk in de zon tot een uurtje of half 7. Als we morgen ook zo’n fantastische dag hebben, geweldig!! Het plan is om dan een langere wandeling te maken naar de Dog Stream waterval.
Aangezien bij deze camping de wifi is uitgevallen, kan ik de verslagen nog niet versturen, dus dan lezen jullie ze pas als ik weer verbinding heb ergens. Op het Zuideiland is dat toch allemaal nog net even ingewikkelder dan op het Noordeiland.