Dog Stream Waterfall - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Amy Diest - Schuddeboom - WaarBenJij.nu Dog Stream Waterfall - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Amy Diest - Schuddeboom - WaarBenJij.nu

Dog Stream Waterfall

Door: Amy Schuddeboom

Blijf op de hoogte en volg Amy

11 December 2012 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Zondag 9 december 2012.
Wederom is het schitterend weer als we opstaan, strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje en zo’n 22gr. Dat in de loop van de dag gemakkelijk de 30 gaat halen.
Ik heb besloten om even een wasje te draaien (de laatste van deze vakantie!) en volg de instructies die boven de wasmachine hangen, maar al wat er gebeurd niets ……. Dus dan uiteindelijk maar naar de eigenaar van de camping en die vraagt van alles wat ik heb gedaan. Heb je ook de switch omgezet vraagt hij, welke switch ?????? Oké ik ga terug om te kijken en als ik bij het washok aankom is hij er ook al en inderdaad heb ik vergeten de schakelaar van het stopcontact aan te zetten. Dat is ook wel wennen hoor, als je een stekker in het stopcontact stopt dat je dan ook nog een schakelaar aan het stopcontact om moet zetten!!! Maar oké hij doet het!! Even 45 minuten draaien en dan kan je hem al ophangen.
Ik krijg nog een heel verhaal van hem over een wesp die spinnen eet en dus verzamelt en dat die wesp zijn verzameling spinnen toedekt met een soort van zand/modder en dat die wesp dat dan regelmatig in het gleufje bestemd voor de munten van de wasmachine opslaat. Hij zegt en dan doet de machine het natuurlijk ook niet, dan geef ik een klap tegen dat kastje, rolt er allemaal zand en modder en dode spinnen uit en dan kan het muntje er weer in. Mooi verhaal wilde ik jullie niet onthouden. Hebben wij niet in Nederland een wesp die spinnen eet!
Afijn, wij zijn daarna op weg gegaan om de Waterfall track, een wandeling van ongeveer 3 uur te gaan lopen. Een pittige wandeling doordat hij als maar omhoog gaat, je klimt over zeer smalle paadjes of alleen maar keien omhoog. Af en toe is het pad volledig weggespoeld en zijn er trappen gemaakt, maar meestal moet je gewoon even zoeken hoe je het beste naar boven kunt.
Onderweg valt ons op dat er heel veel bomen (beech forest, soort van berken met hele kleine blaadjes) zwarte stammen hebben en je loopt door een constante geur van zoetigheid, het lijkt het meest op de geur van honing. Zou alles een keer verbrand zijn, dat is je eerste associatie met de zwarte kleur, maar er is nergens verder iets van te zien, ook de grond niet. Als ik de bomen beter bekijk lijkt het toch niet echt verbrand en het vreemde is dat het wel lijkt alsof er allemaal een soort van druppeltjes op zitten. Als ik er met mijn vinger aan kom kleeft het en als ik het proef is het inderdaad heel zoet, het lijkt wel honingachtig. Als je goed kijkt zie je ook dat er heel veel bijen, mieren en vogels op de zoetigheid afkomen. Ik ben natuurlijk geen bioloog en mijn theorieën zijn er verschillende hoor, maar het blijft ons nog een raadsel wat het nu precies is.
Verder komen we de tree fuchsia tegen, een soort die bijna is uitgestorven. We vinden ook een soort van asparagus zo groot als een boom, dus een tree asparagus???? Wat mij betreft in ieder geval wel!
Onze 1 3/4 uur durende klim levert wel een prachtige waterval op, de Dog Stream Waterval, 41 meter hoog. En dan moeten we hetzelfde traject weer terug, maar nu naar beneden. Naar beneden vind ik echt lastiger dan naar boven, maar ja boven blijven is ook geen optie dus………..
En naar 3 uur totaal zijn we weer beneden en hebben we op deze prachtige dag een schitterende wandeling gemaakt, daarna hebben we wel vooral vermoeide knieën!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Amy

En ja we gaan wederom naar Nieuw Zeeland. Mijn pa en ik hebben nu een camper gehuurd om naar plekken te reizen waar we de vorige keer nog niet zijn geweest of juist wel en we het vreselijk graag nog een keer willen beleven.

Actief sinds 06 Okt. 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 43248

Voorgaande reizen:

15 November 2012 - 19 December 2012

Nieuw Zeeland per camper

09 November 2009 - 07 December 2009

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: